مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

اگر 10 سال یا بیشتر از فارغ التحصیلان ماساژ بودید ، احتمالاً به شما گفته می شد که به هیچ وجه شکل و فرم خاصی برای ماساژ مشتری با یک مورد فعال سرطان وجود ندارد. ممکن است مربیان منفرد یا متخصص ماساژ درمانی باشند که در مورد مزایای ممکن بی سر و صدا صحبت می کردند ، اما همه این کارها بی سر و صدا و پشت درهای بسته انجام شد.


ادعاهای متخصصان ماساژ و حتی مشتریانی که می گویند از ماساژ استفاده کرده اند ، هنگام صحبت از سرطان کاملاً حکایتی تلقی شده اند. ترس در میان متخصصان پزشکی وجود داشت ، که کمی در مورد ماساژ درمانی اطلاع داشتند ، مبنی بر اینکه کار بدن ممکن است با گسترش سرطان ، مانع بهبودی یا مداخله در درمان باشد.
با وجود این ، علی رغم گمراهی ها ، بسیاری از متخصصان ماساژ درمانی پایدار ماندند و شروع به مطالعه تأثیرات ماساژ بر روی بیماران سرطانی کردند. امروزه طبق گزارش انجمن ماساژ انکولوژی ، حداقل 140 بیمارستان در 38 ایالت وجود دارد و ولسوالی کلمبیا ماساژ انکولوژی را در معالجه معاصر خود و همچنین ارائه می دهد. این شامل امکانات شناخته شده ای مانند موسسه سرطان دانا فاربر ، مکانهای مختلف در مراکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا ، مرکز سرطان سینه جانس هاپکینز و مرکز سرطان یادبود اسلون یادبود.
یکی از اولین انتشاراتی که به ماساژ درمانی سرطان میپرداخت ، Medicine Hands توسط گیل مک دونالد بود که در ابتدا در سال 1999 منتشر شد. در سال 2014 به روز شد تا منعکس کننده تغییر نگرش نسبت به کارهای بدنی و پروتکل های جدید باشد
چه کسی باید ماساژ آنکولوژی را ارائه دهد؟
اکثر متخصصان پزشکی موافق هستند که فقط کسی که به طور اختصاصی در ماساژ انکولوژی آموزش دیده است باید روی بیماران مبتلا به سرطان کار کند. آموزش ارائه شده مربوط به یادگیری سکته های مغزی یا تکنیک های جدید نیست ، بلکه در مورد آسیب شناسی سرطان به خودی خود و چگونگی استفاده از روش هایی که قبلاً توسط یک ماساژ درمانی شناخته شده است می تواند در حضور سرطان ، درمان آن (مانند شیمی درمانی و پرتونگاری) مورد استفاده و اقتباس قرار گیرد. بیمار تحت تأثیر قرار گرفته است و چگونه ممکن است ماساژ در مراحل بهبودی و بهبودی کمک کند. این آموزش و آموزش فراتر از محدوده آموزش های اساسی در اکثر مدارس ماساژ در ایالات متحده است ، اما مواد مقدماتی ممکن است در دوره های آموزش مداوم با آموزش های خاص تر ، از جمله کارآموزی های دستی ، در بیمارستان ها یا سایر امکانات در اطراف موجود باشد کشور.
ماساژ آنکولوژی چیست؟
ماساژ انکولوژی ، ماساژ درمانی است که برای استفاده برای مبتلایان به سرطان یا بهبودی پس از درمان سنتی سرطان سازگار شده است. این بازه زمانی می تواند از ابتدای کشف سرطان ، از طریق بهبودی تا سلامتی ، یا ادامه فعالیت در بیمارستان ها به عنوان بخشی از مراقبت تسکینی متغیر باشد. به نظر می رسد بیشتر ماساژ درمانی به دلیل اندازه بدن ، درد و دردهای خاص ، ترجیح مشتری و / یا تخصص ماساژ درمانی ، تقریباً از همه تکنیک های یکسان استفاده می کند. به عنوان مثال ، یک زن باردار نسبت به فردی که از دویدن ماراتن در حال بهبودی است ، از ماساژ سبک دیگری برخوردار است ، اما سکته های مغزی و ملاحظات اساسی مشابه است.
با ماساژ انکولوژی ، نگرانی های دیگری وجود دارد ، از جمله اثرات پرتودرمانی و شیمی درمانی ، داروها ، جراحی ها ، کاتترها ، شنت ها ، پمپ ها یا سایر ابعاد درج شده ، و استقامت کلی مشتری. نگرانی های بیشتر شامل افسردگی سیستم ایمنی مشتری و آسیب پذیری در مواردی مانند ذات الریه باکتریایی یا عفونت های قارچی است. ماساژ درمانی که مایل به کار روی بیماران سرطانی است ، باید بداند که اینها چه تاثیری روی مشتری دارند و چگونه تکنیکهای مختلف ماساژ می توانند به این مشکلات کمک کنند ، مانع یا تشدید شوند.
تفاوت دیگر ، در مقایسه با روشهای استاندارد ، این است که ماساژ درمانی باید همکاری نزدیکی با تیم آنکولوژی مشتری داشته باشد ، و تبادل یادداشتهای SOAP را مبادله کند ، با این که همه طرفها در مورد آنچه که انجام می دهند ، تجربه می کنند و ارائه می دهند ، آگاهی یافتند.
چگونه ماساژ به بیماران سرطانی کمک می کند؟
هنگامی که مطابق پروتکل های فعلی استفاده می شود ، ماساژ می تواند به روش های مختلفی کمک کند. اما اولین کاری که باید قبل از انجام هرگونه ماساژ درمانی انجام شود ، ترخیص از تیم انکولوژی مشتری است.
دوم ، در مورد نوع سرطان مشتری که در آن مشتری با توجه به مرحله درمان و نتیجه پیش بینی شده ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
سوم ، یک مصرف کامل انجام دهید. توصیه می شود فرم خاصی را برای استفاده در بیماران سرطانی تهیه کنید.
 (اگر در بیمارستان کار می کنید ممکن است برای شما مهیا باشد.) این به تعیین نوع ماساژ و همچنین مدت زمان ماساژ بر اساس تشخیص مشتری ، میزان راحتی و عمق تحمل فشار کمک می کند. مشتری که درمان سرطان را انجام می دهد ، اغلب در برابر لمس یا احساس خارش ، سوزش یا سوزن شدن بسیار حساس می شود. اینها همه روی تکنیک و مدت زمان در نظر گرفته شده برای یک جلسه ماساژ تأثیر می گذارد.
ماساژ درمانی درمانی برای سرطان نیست ، اما می تواند به عوارض جانبی کمک کند. طبق گفته مک دونالد ، "با انجام تنظیمات صحیح ، تقریباً در هر مرحله از درمان سرطان می توان ماساژ داده شد ... لمس ماهر راحتی ، ارتباط یا حواس پرتی را فراهم می کند. این خدمات در طی مراحل پزشکی پشتیبانی می کند ... خستگی را می توان کاهش داد و یا تمامیت را دوباره به دست آورد. »یک استثناء برای دریافت هر نوع کار بدن در زمان پرتودرمانی است ، در این زمان بدن مشتری رادیواکتیو می شود.
تشخیص و درمان سرطان می تواند یک تجربه ویران کننده باشد. اگرچه برای بسیاری از سرطانها درمان و حتی درمان وجود دارد ، اما در گذشته معالجه پزشکی معمولی نیازهای عاطفی بیمار را برطرف نکرده است. غالباً اطرافیان بیمار مبتلا به سرطان به دلیل ترس از صدمه دیدن به آنها یا در تماس با بیماری ، نمی خواهند آنها را لمس کند. همانطور که بسیاری از مطالعات در طول سالها نشان داده اند ، لمس یک جنبه مهم بهبودی است. نشان داده شده است که عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد ، استرس و خستگی را کاهش می دهد ، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد و همچنین باعث بهبود شخصیت کلی فرد می شود.
اگر قصد ورود به حوزه ماساژ انکولوژی را دارید ، در نظر بگیرید برخی از دوره های آموزش مداوم را ادامه دهید تا درک درستی از آنچه در آن دخیل است ، بدست آورید. اگر احساس می کنید که با این کار تماس بگیرید با دیگر متخصصین ماساژ درمانی تماس بگیرید و آموزش یا انجام کارآموزی را با بیمارستانی در نزدیکی خود در نظر بگیرید که ماساژ را به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی کلی برای بیماران مبتلا به سرطان ارائه می دهد.

 

  • ۹۹/۰۲/۲۰
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی