مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

عوارض جانبی ، اگرچه از ویژگیهای معمول بیشتر ماساژها نیست ، اما به طور کلی خفیف است و می تواند شامل کبودی ، درد و خستگی شود .بیشتر چنین علائمی کمتر از 12 ساعت بعد از ماساژ شروع می شود و 36 ساعت یا کمتر طول می کشد.به عبارت دیگر ، اثرات کوتاه مدت است.


عوارض جانبی
در مقابل ، عوارض جانبی "میان مدت تا طولانی ، متوسط تا شدید و غیرقابل قبول هستند" ، و به طور معمول آنها به درمان بیشتری نیاز دارند و جدی و پریشان کننده هستند.
با این حال ، درک ادبیات در مورد این موضوع به هم ریخته می شود ، به این دلیل که اصطلاحات "عوارض جانبی" ، "اثرات جانبی" و "عوارض جانبی" غالباً بدون تعاریف به طور متناوب مورد استفاده قرار می گیرند.
در حقیقت ، در حالی که موضوع حوادث ایمنی بیمار در روشهای درمانی دستی ، از جمله ماساژ ، توجه بیشتری به ادبیات پزشکی شده است ، چنین مطالعه "هنوز از عدم تعریف یکسان اصطلاحات مربوط به ایمنی و حوادث بیمار رنج می برد.
مشخص کردن این که چند بار اتفاقات جانبی رخ می دهد نیز دشوار است.
عوارض جانبی اغلب در گزارش های پرونده مستند هستند ، اما هر رویداد جانبی مستند نیست. به عنوان مثال ، اگر یک دادخواست درگیر باشد ، نوشتن گزارش پرونده غالباً ممکن نیست. برخی از دادخواستها به سطح خبررسانی می رسند
اما ، بیشتر اوقات ، جزئیات پرونده برای محرمانه ماندن باقی می ماند. اگرچه اعتقاد بر این است که اصلاحیه اول حق دسترسی به سوابق دادگاه را به مطبوعات و عموم می دهد ، در عمل ، "قاضیان مشغول دادگاه ولسوالی غالباً مواقع حرکت طرفین [برای امضای اسناد یک پرونده] را مهر می کنند. تحقیقات بیشتر ، از این رو سهواً به حق تصدیق عمومی دسترسی به سوابق دادگاه بی توجهی می کند.
این گفته ، اکثر محققان بر این باورند که "حوادث جانبی جدی احتمالاً نادرترین واقعیت ها هستند.نادر است یا نه ، هیچ ماساژ درمانی نمی خواهد مشتری را آزار دهد ، بنابراین مهم است که از آنچه ممکن است منجر به چنین نتیجه ای شود آگاه است.
بررسی ادبیات نشان می دهد که همه عوارض جانبی گزارش شده نتیجه ماساژ توسط پزشک مجاز نیستند. به عنوان مثال ، یک مرد 59 ساله با لخته خونی که در اثر ماساژ از همسرش که شامل راه رفتن او بر روی پشتش بود ، از کلیه سمت چپ وی رها شده بود در بیمارستان بستری شد.
در مثال دیگر ، بررسی منظم از عوارض جانبی ناشی از جدولبندی ماساژ درمانی ، تقریباً 50 مورد از چنین مواردی را نشان می دهد ، که تنها سه مورد از آنها در زمینه کارهایی که توسط متخصصین ماساژ درمانی انجام شده است رخ داده است.
همچنین شایان ذکر است که در اکثر موارد ذکر شده در بررسی دوم ، "مشکلات مربوط به دستکاری ستون فقرات از جمله حرکات چرخشی بوده است ، و دستکاری ستون فقرات خارج از محدوده عمل برای ماساژ درمانی است. بنابراین در طول ماساژ انجام نمی شود

 

  • ۹۹/۰۲/۲۲
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی