مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

1. غذاهای متنوع ، رنگی و دارای مواد مغذی متراکم بخورید

وعده های غذایی سالم و میان وعده ها باید پایه و اساس رژیم غذایی انسان را تشکیل دهند. یک روش ساده برای ایجاد یک برنامه غذایی اطمینان از این است که هر وعده غذایی از 50 درصد میوه و سبزیجات ، 25 درصد غلات کامل و 25 درصد پروتئین تشکیل شده است. کل دریافت فیبر باید روزانه 25 تا 30 گرم (گرم) باشد.

چربی های ترانس از رژیم را از بین ببرید ، و مصرف چربی های اشباع را نیز به حداقل برسانید ، که ارتباط جدی با بروز بیماری عروق کرونر قلب دارد.

در عوض ، افراد می توانند اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع نشده (MUFA) یا اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) ، که انواع چربی اشباع نشده هستند ، مصرف کنند.

غذاهای زیر سالم و غنی از مواد مغذی هستند:

میوه و سبزیجات تازه
ماهی
حبوبات
آجیل
دانه
غلات کامل مانند برنج قهوه ای و جو دوسر
مواد غذایی برای جلوگیری از خوردن غذا شامل موارد زیر است:

غذاهایی با روغن ، کره و شکر اضافه شده است
گوشتهای چرب قرمز یا گوشتهای فرآوری شده
کالاهای پخته شده
شیرینی
نان سفید
غذاهای فراوری شده
در بعضی موارد ، حذف برخی غذاها از رژیم غذایی ممکن است باعث شود فرد در بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی لازم نقص داشته باشد. یک متخصص تغذیه ، متخصص تغذیه یا یک متخصص بهداشت و درمان دیگر می تواند در هنگام پیگیری برنامه کاهش وزن به فرد توصیه کند که چگونه مواد مغذی کافی دریافت کند.

2. یک دفترچه خاطرات غذایی و وزن نگه دارید

خود نظارت عامل مهمی در کاهش وزن با موفقیت است. افراد می توانند از دفتر خاطرات کاغذی ، برنامه تلفن همراه یا وب سایت اختصاصی استفاده کنند تا هر ماده غذایی را که هر روز مصرف می کنند ضبط کنند. آنها همچنین می توانند پیشرفت خود را با ثبت وزن خود به صورت هفتگی اندازه گیری کنند.

کسانی که می توانند موفقیت خود را در مقادیر کوچک ردیابی کنند و تغییرات بدنی را تشخیص دهند ، به احتمال زیاد به رژیم لاغری می چسبند.

افراد همچنین می توانند با استفاده از یک ماشین حساب BMI ، شاخص توده بدنی (BMI) خود را پیگیری کنند.

3. درگیر فعالیت بدنی و ورزش منظم باشید

ورزش منظم هم از نظر جسمی و هم برای سلامت روانی بسیار مهم است. افزایش فراوانی فعالیت بدنی به شیوه‌ای منظم و هدفمند ، اغلب برای کاهش وزن موفق بسیار مهم است.

یک ساعت فعالیت با شدت متوسط در روز ، مانند پیاده روی سریع ، ایده آل است. اگر یک ساعت در روز امکان پذیر نباشد ، کلینیک مایو پیشنهاد می کند که فرد باید حداقل در هفته 150 دقیقه هدف داشته باشد.


افرادی که معمولاً از نظر جسمی فعال نیستند باید به آرامی میزان ورزش هایی را که انجام می دهند افزایش دهند و به تدریج شدت آن را افزایش دهند. این روش پایدارترین روش برای اطمینان از اینکه ورزش منظم بخشی از سبک زندگی آنها می شود.

به همان روشی که ضبط وعده های غذایی می تواند از نظر روانی به کاهش وزن کمک کند ، ممکن است افراد از پیگیری فعالیت بدنی خود نیز بهره مند شوند. بسیاری از برنامه های رایگان تلفن همراه در دسترس هستند که تعادل کالری فرد را پس از ورود به مواد غذایی و ورزش خود مشاهده می کنند.
 

  • ۰۲/۰۵/۲۱
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی