مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تغذیه ورزشی مطالعه و تمرین تغذیه و رژیم غذایی با توجه به بهبود عملکرد ورزشی هر کسی است. تغذیه بخش مهمی از بسیاری از رژیم های تمرینی ورزشی ، محبوبیت در ورزشهای قدرتی (مانند وزنه برداری و بدن سازی) و ورزشهای استقامتی (مانند دوچرخه سواری ، دویدن ، دویدن ، شنا ، قایقرانی) است. Sports Nutrition مطالعات خود را بر روی نوع و همچنین مقدار مایعات و مواد غذایی که توسط یک ورزشکار گرفته می شود متمرکز می کند. علاوه بر این ، با مصرف مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، مکمل ها و مواد آلی که شامل کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها هستند ، سروکار دارد.

فدراسیون ماساژ دوره های تغذیه و ماساژ را برگزار می نماید.

مکمل های غذایی حاوی یک یا چند ماده غذایی (شامل ویتامین ها ، مواد معدنی ؛ اسیدهای آمینه ؛ گیاهان دارویی یا سایر گیاهان دارویی و سایر مواد) یا مواد تشکیل دهنده آنها در نظر گرفته شده است که از طریق دهان به صورت قرص ، کپسول ، قرص یا مایع گرفته می شوند. [1] ورزشکاران ممکن است تصمیم بگیرند که مکمل های غذایی را برای کمک به بهبود عملکرد ورزشی خود در نظر بگیرند.

مراکز آموزش ماساژ در تهران و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای دوره های ماساژ لاغری را برگزار می نمایند.بسیاری از مکمل های دیگر در خارج وجود دارد که شامل مکمل های تقویت کننده عملکرد (استروئیدها ، دوپینگ خون ، کراتین ، هورمون رشد انسانی) ، مکمل های انرژی (کافئین) و مکمل هایی هستند که به بهبودی کمک می کنند (پروتئین ، BCAA).

همچنین تغذیه در پوست و زیبائی ورزمان بسیار نقش مهمی دارد که می توانید از یک متخصص تغذیه و ماسور لاغری بهره بگیرید.

  • محمد محسن شاهینی