مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در تلاش اخیر برای استرس زدایی از طریق مراقبت از خودم ، من به دنبال خرید گروه گروپون رفتم و تعداد معدودی از درمانهای یک ساعته ماساژ صورت را خریداری کردم که فکر می کردم به من کمک می کند تعادل خود را حفظ کنم. یکی از روشهای درمانی که من انتخاب کردم ماساژ صورت بود - به طور خاص ماساژ صورت جذاب (نه ، این اشتباه تایپی نیست). من قبلاً فقط ماساژ صورت را در هنگام صورت و یا چند ثانیه در حین ماساژ بدن تجربه کرده بودم ، اما ایده توجه کامل به صورتم به مدت یک ساعت کاملاً سعادتمندانه به نظر می رسید.

  • محمد محسن شاهینی
  • ۰
  • ۰

ت ماهیچه هایی که به طور معمول توجه کمی دارند می تواند بر سلامتی مشتری شما اثر جالبی بگذارد. به عنوان مثال ، روبرو شدن با یک ورزشکار که دارای مشکل مزمن مچ پا است ، معمول است. هر بار که ورزشکار یک مچ پا را صدمه می زند ، روند بهبودی را طی می کند و معمولاً با یک سری کشش دنبال می کند تا بتواند بافت آسیب دیده را طولانی تر کند. گرما و ماساژ از مؤلفه های مفید این بهبودی هستند زیرا آنها نقش مهمی در آرامش و گردش خون در اطراف مچ پا و آسیب دیده دارند. با این حال ، اگر این ورزشکار با برنامه تقویت مچ پا ، مراقبت های خود را ادامه ندهد ، مطمئناً مجدداً همان مچ پا را مجدداً مجروح می کند. تقویت چیزی نیست که فقط برای ورزشکاران اعمال شود بلکه برای همه صدق می کند.
یکی از ماهیچه های فراموش شده و در عین حال ضروری ، دیافراگم است. دیافراگم همان عضله بزرگی است که فقط در قسمت خلفی دنده خلفی قرار دارد و برای تنفس استفاده می شود و اغلب به عنوان عضله غیر ارادی از آن صرف نظر نمی شود. داگ الکساندر در مقاله "مربیگری برای مشتریان خود" ، چاپ شده در نسخه تابستان 2005 مجله ماساژ درمانی ، ارتباط ما بین ارتباط بین تنفس دیافراگمی و سلامتی ما را به شما یادآوری می کند .
آقای الکساندر الگوی معمولی به نام تنفس "آپیکال" را توضیح می دهد. این یک الگوی تنفس تنش زا است که در آن از عضله دیافراگم کمتر استفاده می شود ، در حالی که ماهیچه های گردن و شانه در درجه اول به تنفس متکی هستند. تنفس آپیکال برای هر نفس کشیده شده ذوزنقه فوقانی ، لیپید کتف ، اسکالن ها و عضلات استرنکلئیدوماستوئید را جذب می کند. مضرات این نوع تنفس می تواند باعث کاهش اکسیژن و سفت شدن و در نتیجه کوتاه شدن عضلات گردن و شانه شود. همانطور که بسیاری از متخصصان ماساژ می دانند ، این عضلات سفت و سخت ممکن است منجر به سردردهای معابد ، درد در ناحیه پشت ، گردن و شانه و وضعیت عاطفی تحمل فشارهای جهان بر روی شانه ها شود.
یادگیری استفاده از دیافراگم برای تنفس می تواند فواید زیادی برای سلامتی مشتریان تنفس آپیکال شما بگذارد. تنفس دیافراگمی ذاتاً آرامش بخش است. این متابولیسم بدن را کند می کند و سیستم عصبی را به حالت استراحت و آرامش می کشاند. "زمان های خوب برای تمرین تنفس دیافراگم در آغاز و پایان روز است. این می تواند به ما کمک کند روز را با احساس آرامش و آسایش شروع کنیم. در پایان روز ، تنفس دیافراگمی تنش را آزاد می کند و به تنظیم حالت خواب عمیق تر و ترمیمی کمک می کند. بدون این عمل دیافراگم در هنگام خواب ، تنفسهای آپیکال با عضلات تنش گردن به رختخواب می روند و سپس تمام شب را با استفاده از عضلات گردن خود برای تنفس می گذرانند ، نه اینکه آرامش و بهبودی از فشارها و فشارهای روز داشته باشند. "
ترمیم تنفس طبیعی شکمی (دیافراگمی) با کمک مربیان به مشتریان برای انجام دیافراگم آنها انجام می شود. مشتری خود را در حالت خوابیده به خواب بکشید در حالی که یک دست را روی شکم خود (زیر بند ناف) و یک دست روی سینه خود قرار می دهد. پس از استنشاق ، مشتری خود را با آگاهی از بلند شدن شکم روی گسترش شکم تمرکز کنید. استنشاق ادامه می یابد تا زمانی که احساس کند حرکت طرف دیگر روی سینه خود احساس می کند. در حین بازدم ، مشتری خود را به سمت افتادگی شکم متمرکز کنید ، در حالی که آن دست به سمت ستون فقرات می چرخد.

 

  • محمد محسن شاهینی