مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 درد مزمن زانو که برای اکثر افراد در طول زندگی یکبار معمولا اتفاق می افتد . زانو بزرگترین مفصل بدن است که روزانه فشارهای زیادی را تحمل می نماید.فرشاد فرجوند کارشناس ماساژ ورزشی و کایروپرکتیک در این مقاله نکات مهمی را در مورد زانو درد و تاثیر ماساژ بر روی بهبودی آن آموزش می دهد.

  • محمد محسن شاهینی
  • ۰
  • ۰

آروماتراپی عملی استفاده از روغنهای ضروری ، جوهر گیاهان (گل ، برگ ، ریشه و پوست) برای سلامتی و سلامتی جسمی و عاطفی است. روغنهای اساسی مواد فرار هستند به این معنی که آنها به سرعت تبخیر می شوند. آنها با استفاده از تقطیر بخار یا بیان مکانیکی از مواد گیاهی استخراج می شوند. تقطیر بخار روغنها را از گیاهان بیرون می کشد و روغن و آب را از هم جدا می کنند. بیان مکانیکی یا مطبوعات سرد ، به سادگی مواد گیاهی را فشرده می کند تا روغن خارج شود.
آروماتراپی از مشتقات داروهای گیاهی به حساب می آید ، زیرا هدف از این کار استفاده از اجزای بیولوژیکی گیاهان برای تأثیر درمانی بر سلامتی است. در حقیقت ثابت شده است که روغنهای اساسی دارای خواص ضد ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد قارچ زیادی هستند - و به همین دلایل اغلب در مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند
روغنهای اساسی از مجموعه ای از ترکیبات شیمیایی فرار ، شامل ترپنها ، استرها ، آلدهیدها ، کتونها ، الکلها ، فنلها و اکسیدها تشکیل شده است که بو و بوی مشخصه هریک از روغنهای موجود را تولید می کنند.
سیستم لیمبیک
گیرنده های بویایی (گیرنده های بو) در غشای مخاطی در سقف حفره بینی قرار دارند. آکسون های این گیرنده ها به دسته های کوچک اعصاب وارد می شوند که از طریق دهانه در استخوان اتمویید عبور می کنند و وارد لامپ بویایی می شوند. بخش اعظم آن چیزی که می دانیم توانایی چشیدن است ، در واقع حس بویایی (بو) است.
از لامپ بویایی ، سیناپسهای عصبی (از طریق آکسونهای سلول میترال) مستقیماً به قشر بویایی می روند ، بخشی از قشر مغز که این ورودی های حسی مستقیم را دریافت می کند. قشر مغز یک لایه سطحی از مغز است که حاوی میلیاردها نورون است. مغز بخشی از مغز ماست که در اختیار هوش ما است: توانایی ما در خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن ، محاسبه ، به یاد آوردن و ایجاد کردن.
لازم به ذکر است که پیامهای بویایی از طناب نخاعی عبور نمی کنند بلکه مستقیماً درون مغز عبور می کنند و از سد خونی مغزی عبور می کنند. به همین دلیل است که می توانیم خیلی سریع وقتی در معرض عطرهای خاصی قرار بگیریم تغییر خلق و خوی و احساسات را تجربه کنیم.
قشر بویایی نیز بخشی از سیستم لیمبیک ما است که بر احساسات ما حاکم است ، از جمله درد ، لذت ، عصبانیت ، ترس ، اندوه و تمایلات جنسی. سیستم لیمبیک معمولاً مغز "عاطفی" نامیده می شود ، زیرا حالت های عاطفی ما را بر اساس ورودی تحریک از طریق میلیارد ها نورون تنظیم می کند.
وقتی بوی حاصل از ترکیبات موجود در روغنهای اساسی فرار می رسد به قشر بویایی ما ، که در سیستم لیمبیک ما قرار دارد ، به وضعیت عاطفی ما تأثیر می گذارد. تأثیر هر روغن با توجه به امضای شیمیایی خاص خود و ویژگی های انرژی بی نظیر است. هر روغن تأثیر خاص خود را در سیستم لیمبیک و در نتیجه بر احساسات ما دارد. بنابراین ، هر مخلوط روغن نیز امضای شیمیایی بی نظیر و تأثیر بی نظیری بر سیستم لیمبیک دارد.
آروماتراپی و احساسات
مطالعات به طور مداوم نشان داده اند که رایحه ها ، مانند روغنهای اساسی ، اثرات مشخصی در عملکردهای عصبی و روانشناختی مغز دارند و می توانند برای تأثیر احساسات و خلق و خو ، سلامت جسمی و عملکرد ذهنی (شناختی) مورد استفاده قرار گیرند. چندین روغن نشان داده شده است که باعث کاهش اضطراب و افسردگی ، بهبود خلق و خو و کاهش درد از جمله اسطوخودوس ، بابونه رومی و پرتقال شیرین می شود.
از روغنهای اساسی برای فعال کردن احساس آرامش و آرامش درونی استفاده می شود و به ما امکان می دهد احساسات خود را پردازش کنیم. بسیاری از روغن ها دارای اثرات آرام بخش هستند و می توان از آنها برای ایجاد احساس آرامش در خانه ها و دفاتر ما استفاده کرد ، کودکان را قبل از خواب در حالت استراحت قرار داد و به ما در آرامش ذهن ما کمک کرد تا به اندازه کافی بخوابیم و خود را دوباره جوان کنیم.
برخی روغنهای خاص ، به ویژه روغن مرکبات ، تأثیر تحریکی در شناخت دارند و می توانند برای بهبود حدت و تمرکز ذهنی مورد استفاده قرار گیرند. روغنهای دیگری مانند رزماری انرژی زا هستند و می توانند در روزهای طولانی و شلوغ به ما کمک کنند. برخی روغنها اضطراب و استرس را کاهش می دهند ، در حالی که برخی دیگر افزایش روحیه و خوشبختی را ایجاد می کنند.

  • محمد محسن شاهینی
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد بر این باورند که ماساژ تایلندی می توان به کاهش استرس ، افزایش انرژی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می نماید.در این مقاله فرشاد فرجوند ماساژور حرفه ای تای ماساژ از تمامی فواید و مضرات ماساژ تایلندی سخن گفته است.

  • محمد محسن شاهینی
  • ۰
  • ۰

ماساژ باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی در بدن از طریق:

پاسخ آرامش ، که یک واکنش غیر ارادی و در عین حال قابل پیش بینی از سیستم عصبی به تکنیک های ماساژ و لمس است

واکنشهای مکانیکی ، که اثرات جسمی در هنگام اعمال فشار بر روی بافتهای نرم در بدن دارند

با هم ، این پاسخ ها می توانند مزایای جسمی و عاطفی ایجاد کنند.

پاسخ آرامش چیست؟

در ماساژ ، یک تماس لمس و ایمن دعوت به آرامش است. این ، همراه با تسکین درد ، به طور کلی "پاسخ آرامش" ایجاد می کند.

پاسخ آرامش حالتی است که در آن ضربان قلب و تنفس شما کند می شود ، فشار خون شما پایین می آید ، تولید هورمون های استرس کاهش می یابد و عضلات شما آرام می شوند. همچنین به نظر می رسد که پاسخ آرامش سطح موجود سروتونین را افزایش می دهد که یک ماده شیمیایی در بدن است که بر احساسات و افکار تأثیر می گذارد. در حالی که این اطلاعات امیدوار کننده است ، برای تأیید رابطه مستقیم ماساژ با سطح سروتونین در مغز ، مطالعات بیشتری لازم است.

پاسخ آرامش ممکن است اثرات جسمی استرس را کاهش داده و خطرات مرتبط با استرس ، مانند فشار خون بالا ، آریتمی قلبی ، اضطراب ، بی خوابی ، خستگی مداوم ، اختلال عملکرد جنسی ، اختلالات گوارشی و موارد روانشناختی را کاهش دهد - تا به چند مورد اشاره شود.فواید ماساژ

پاسخ مکانیکی چیست؟

دستکاری بدنی در ماساژ دارای دو اثر جسمی مهم است:

افزایش گردش خون و لنف

آرامش و عادی سازی بافت نرم (عضله ، بافت همبند ، تاندون ها ، رباط ها) که باعث آزاد شدن اعصاب و بافت های همبند عمیق تر می شود.

بهبود گردش خون

اعتقاد بر این است که ماساژ باعث بهبود گردش خون و لنفاوی می شود. این احتمالاً بخشی از آن به دلیل دستکاری فیزیکی بافت نرم و بخشی از مواد شیمیایی منتشر شده به عنوان بخشی از پاسخ آرامش است.

گردش خون بهبود یافته می تواند باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی به سلول های ماهیچه ای شود. با بهبود سلامت سلولی ، بافتها با کارآیی بیشتری عمل می کنند. عملکرد مؤثرتر باعث از بین رفتن مواد زاید می شود و باعث افزایش جذب مایعات اضافی و کاهش تورم در بافت های نرم می شود.

بافت آرامش بخش

ماساژ درمانی باعث شل شدن بافت ماهیچه ها می شود و باعث کاهش انقباضات و اسپاسم های دردناک می شود. ماساژ همچنین می تواند فشرده سازی عصبی را کاهش دهد. برای درک این موضوع ، در نظر بگیرید که وقتی عضلات منقبض می شوند ، گاهی اوقات اعصاب اطراف خود را فشرده می کنند. هنگامی که این ماهیچه ها شل شوند ، اعصاب دیگر فشرده نمی شوند و از نظر تئوری می توانند مواد مغذی مناسبی را به دست آورند و کارآمدتر عمل کنند. اعصاب می توانند کار عادی خود را در انتقال پیام به مغز و از مغز انجام دهند ، که عملکرد عضلات و اندام ها را بهبود می بخشد.

دست زدن به پوست یا اعمال فشار باعث تسکین ماهیچه ها ، تاندون ها و رباط ها می شود. علاوه بر این ، در حالی که برخی از بافتهای عمیق تر بدن مانند عضلات عمیق نخاعی نمی توانند به راحتی توسط یک ماساژ درمانی قابل دسترسی باشند ، آزاد شدن لایه های سطحی تر عضلات نیز ممکن است روی این لایه های عمیق تر تأثیر بگذارد. این می تواند به بافتهای سطحی و عمیق منجر شود که تراز و تعادل بهتری پیدا کنند.

ارگان ها همچنین می توانند از ماساژ استفاده کنند ، زیرا مسیر درد عصبی را با عضلات ، استخوان ها و اعصاب به اشتراک می گذارند. هنگامی که ماهیچه ها ، استخوان ها یا اعصاب پریشان می شوند ، اندام ها گاهی اوقات می توانند منعکس کننده پریشانی و اختلال عملکرد باشند. به عنوان مثال ، کمردرد می تواند گرفتگی قاعدگی را تشدید کند و گرفتگی قاعدگی می تواند باعث تنش عضلات کمر شود. بنابراین ماساژ می تواند علائم مرتبط با عملکرد اعضای بدن و عضلات را بهبود بخشد.

اعتبار عکس: انجمن ماساژ درمانی آمریکا.

منبع :

https://www.takingcharge.csh.umn.edu/explore-healing-practices/massage-therapy/how-does-massage-work

 

  • محمد محسن شاهینی
  • ۰
  • ۰

گروه سلامت: سبک‌های مختلف ماساژ که از تمدن‌های مختلف گرفته شده است به شیوه‌های گوناگون اجرا می‌شود.برخی از سبک‌های ماساژ از روی لباس و برخی دیگر نیز بدون نیاز به پوشش و با روغن انجام می‌شود.فرشاد فرجوند موسس و مربی حرفه ای ماساژ آموزشگاه تخصصی ماساژ ورزمان در رابطه با استفاده از روغن‌های ماساژ نکات جالبی را بیان می‌دارد که در ادامه با هم می‌خوانیم.

  • محمد محسن شاهینی
  • ۰
  • ۰

خبرگزاری آریا- ماساژ گردن یکی از بخش های مهم در یک جلسه ماساژ می باشد که تکنیک های خاصی را ماسور روی این ناحیه اجرا می نماید.فرشاد فرجوند کارشناس ماساژ ورزشی و کایروپرکتیک در این مقاله در رابطه با ماساژ گردن توضیحاتی را برای شما آماده نموده است.با ما همراه باشید.

با دریافت یک جلسه ماساژ تخصصی حرفه ای احتمال کشیدن عضله را کاهش می دهد و همچنین وضعیت بدن و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد . ماساژ گردن آرامش عمومی را در پی دارد و استرس فرد را تسکین میبخشد.

  • محمد محسن شاهینی