مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

امروزه ماساژ آروماتراپی به دلایل مختلفی از جمله آرامش، بهبود درد و خلق و خوی مورد توجه قرار گرفته است.  همچنین  افزودن اسانس ها در این سبک ماساژ از دیگر مزایای آن است.

ماساژ آروماتراپی چیست؟

ماساژ آروماتراپی ماساژ درمانی سوئدی با استفاده از روغن ماساژ یا لوسیون حاوی روغن های ضروری (روغن های گیاهی بسیار متمرکز) است.

ازجمله آن به آب حمام خود و یا استنشاق آن اما یکی از محبوب ترین روش ها ماساژ آروماتراپی است.  در طی یک ماساژ آروماتراپی، شما مولکول های اسانس ضروری را وارد یا آنها را از طریق پوست خود جذب می کنید.

استنشاق                                    

در مکانهایی مانند حمام بخار، روغن اسانسی با استفاده از مخزن یا ظرف منتشرکننده یا اسپری درهوا منتشر میشود و ازطریق تنفس وارد بدن میشود روغنهای مورداستفاده در آروماتراپی علاوهبر داشتن بوی دلپذیر از خواص ضدعفونیکنندهی مجرای تنفسی، ضداحتقانی (برطرف کنندهی گرفتگی بینی و سینه) و روانی نیز برخوردار هستند.

 

برخی از اسانس های محبوب  مورد استفاده در آروماتراپی عبارتند از:

ترنج

چوب سدر

بابونه

اکالیپتوس

زنجبیل

اسطوخدوس

لیمو

نعناع تند

درخت چای


به عنوان مثال، اگر دچار درد و رنج از افسردگی هستید، اضافه کردن یک روغن تقویت کننده روح مانند نارنجی نیز می تواند احساس خوبی برای شما ایجاد کند.


مزایای ماساژ آروماتراپی:

کاهش   استرس و  اضطراب

درمان افسردگی

رفع بیخوابی

درمان حالت تهوع

 

  مواردی که باید قبل از ماساز آروماتراپی رعایت شود:

ممکن است برخی از افراد به بعضی از لوسین ها حساسیت داشته باشند. ماساژ درمانگر باید همیشه روغن را با ماساژ لوزی  قبل از انجام کار  بر روی پوست تست کند. نکته ی دیگر در عدم تنظیم مقادیر اسانس و محصولات اساسی مورد استفاده در ماساژ آروماتراپی. از آنجایی که بسیاری از روغنهای ضروری به عنوان لوازم آرایشی در نظر گرفته می شوند، اداره غذا و دارو برای ایمنی و اثربخشی آنها را تنظیم نمی کند و ماساژور اید به این نکته توجه داشته باشد.

  • ۹۸/۰۳/۲۵
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی