مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

قبل از رزرو ماساژ سوئدی یا بافت عمیق خود ، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:    آیا این یک چیز یک بار است؟ این به درمانگر شما کمک خواهد کرد تا بفهمد آیا ماساژ چیزی است که شما یک یا دو بار در سال انجام می دهید یا اینکه بخشی از یک برنامه درمانی طولانی مدت هستند.
    آیا اولویت جنسیتی دارید؟ برخی از افراد با یک ماساژ درمانی مشابه یا برعکس جنسیت احساس راحتی بیشتری می کنند.
    آیا اولویت تنظیمات دارید؟ برخی از ماساژها در استراحت زیبایی اسپا اتفاق می افتد ، در حالی که برخی دیگر در یک فیزیوتراپی یا محیط بدنسازی انجام می شوند.
    آیا نظرات را خوانده اید؟ قبل از رزرو ماساژ خود ، آنچه را که دیگران در مورد درمانگر بالقوه شما گفته اند بخوانید. آیا آنها قبلاً به افراد با شرایط شما کمک کرده اند؟

تفاوت بین ماساژ سوئدی و ماساژ بافت عمیق چیست؟

    ماساژ سوئدی
    ماساژ بافت های عمیق
    آماده سازی
    ملاحظات
    غذای آماده

بررسی اجمالی

ماساژ سوئدی و ماساژ بافت های عمیق هر دو نوع محبوب ماساژ درمانی هستند. در حالی که برخی از شباهت ها وجود دارد ، آنها با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت ها عبارتند از:

    فشار
    تکنیک
    استفاده در نظر گرفته شده
    مناطق تمرکز

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد تفاوتهای اساسی بین این دو سبک ماساژ به همراه نکاتی درباره انتخاب روش درمانی مناسب برای شما وجود دارد.
درباره ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از متداولترین روشهای ماساژ است. بعضا ماساژ کلاسیک خوانده می شود. هدف از این تکنیک ارتقاء آرامش با آزاد کردن تنش عضلانی است.

ماساژ سوئدی ملایم تر از ماساژ بافت های عمیق است و برای افراد علاقمند به آرامش و تسکین تنش مناسب تر است.

ماساژ سوئدی ممکن است عضلات محکم ناشی از فعالیتهای روزانه مانند نشستن در رایانه یا ورزش کردن را شل کند. این می تواند برای افرادی که تنش زیادی در آنها وجود دارد بسیار مفید باشد:

    کمر
    شانه ها
    گردن

در طول ماساژ سوئدی چه اتفاقی می افتد؟

در طی یک ماساژ سوئدی ، درمانگران از موارد زیر استفاده می کنند:

    ورز دادن
    سکته های طولانی
    حرکات دایره ای عمیق
    حرکات مفصل منفعل

این تکنیک ها به این منظور است:

    شما را آرام کنید
    تحریک انتهای عصب
    جریان خون و تخلیه لنف را افزایش می دهد

یک ماساژ سنتی سوئدی تمام بدن را درگیر می کند. شما از پشت یا شکم خود شروع خواهید کرد و در نیمه راه می روید.

اگر ناحیه نگرانی خاصی مانند گردن محکم دارید ، می توانید از درمانگر خود بخواهید که زمان بیشتری را در این زمینه بگذراند. بسته به ترجیحات شما ، می توانید از ماساژ درمانی خود بخواهید که از فشار سبک ، متوسط ​​یا محکم استفاده کند.

در بیشتر ماساژهای تمام بدن ، انتظار شما از این است که احساس خشنودی کنید. ماساژ درمانی شما از شما می خواهد که ماساژ خود را در حالی که منتظر بیرون هستید ممنوع کنید. این مهم است که لباس زیر را روشن نگه دارید یا نه.

ماساژ درمانی شما یک ورق را روی بدن شما می اندازد. آنها به عقب بازگردند و آن را تنظیم کنند ، زیرا کار خود را در اطراف انجام می دهند. شما بیشتر اوقات تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

متخصص ماساژ شما از روغن یا لوسیون برای استوک های صاف و طولانی استفاده می کند. همچنین ممکن است از شما سؤال کنند که آیا رایحه ای رایج از رایحه درمانی دارید یا خیر.
درباره ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق مشابه ماساژ سوئدی است ، اما دورتر می رود و برای هدفی متفاوت در نظر گرفته شده است.

ماساژ بافت عمیق مناسب ترین موارد برای:

    ورزشکاران
    دونده ها
    افراد آسیب دیده

این بیماری همچنین می تواند برای افرادی که دارای درد مزمن مانند هستند:

    فیبرومیالژیا
    درد پایین کمر

ماساژ بافت عمیق لایه های داخلی شما را هدف قرار می دهد:

    عضلات
    تاندون ها
    فاشیا یا همان بافت پیوندی متراکم

ماساژ بافت عمیق از بسیاری از حرکات نوازش و خمیر مانند ماساژ سوئدی استفاده می کند ، اما فشار بسیار بیشتری وجود دارد. این فشار گاهی اوقات می تواند دردناک باشد.

برای دستیابی به بافت عضله عمیق ، یک درمانگر با استفاده از لایه های عضلانی ، لایه ای را ماساژ می دهد ، فشار بیشتری را وارد می کند و از تکنیک های ویژه ای با استفاده از انگشتان ، مشت ها و استفاده از تکنیک های مخصوص با استفاده از انگشتان ، مشت ها و حتی ممکن است برای رسیدن و کشش آن بافت عمیق استفاده می کند.

این نوع ماساژ با آزاد کردن نواحی منقبض شده از ماهیچه ها و بافت ها باعث بهبودی می شود. این می تواند به افزایش جریان خون به بافت های نرم کمک کند و ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.
چه اتفاقی می افتد در طی یک ماساژ بافت عمیق؟

قبل از ماساژ بافت عمیق ، در مورد مناطق مشکل خود با درمانگر خود صحبت خواهید کرد. ماساژ بافت عمیق می تواند کاملاً بدن باشد یا فقط روی یک ناحیه متمرکز شود. شما شروع به دروغ گفتن روی پشت یا معده و زیر یک ورق می کنید. تعیین سطح آستری شما بر عهده شماست.

ماساژ بافت های عمیق به عنوان یک ماساژ آرامش بخش سنتی تر شروع می شود. بعد از گرم شدن ماهیچه ها ، ماساژ درمانی شما شروع به کار عمیق در قسمت های مشکل دار شما خواهد کرد.

علاوه بر کف دست ، نوک انگشتان و انگشتان دست ، پزشک شما ممکن است از ساعد یا آرنج خود برای افزایش فشار استفاده کند.

مهم است که در مورد میزان فشار و ناراحتی مورد نظر برای تحمل با پزشک ماساژور خودداری کنید. این ممکن است برای مناطق خاص و در طول ماساژ متفاوت باشد. در ارتباط با ماساژ درمانی خود قبل و در حین توده احساس راحتی کنید

  • ۹۸/۰۷/۲۷
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی