مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، سردردهای میگرنی در بیست علت اصلی ناتوانی قرار دارند و میگرن شدید از جمله ناتوان کننده ترین ، قابل مقایسه با زوال عقل ، چهار سرگیجه و روانپریشی فعال است. تخمین زده می شود که 25 درصد از زنان و 8 درصد از مردان در برخی از نقاط زندگی خود میگرن داشته باشند که این رقم در یک میلیارد نفر در سراسر جهان ترجمه می شود. بیشتر مبتلایان به میگرن در سنین 25 تا 50 سالگی قرار دارند ، اما کودکان در سن 5 سالگی به میگرن مبتلا شده اند.
میگرن چیست؟
میگرن یک سردرد شدید و غالباً مزمن است که می تواند به اندازه سه یا چهار ساعت یا به اندازه سه یا چهار روز ادامه داشته باشد. علائم می توانند آنقدر شدید باشند که ناتوان کننده باشند. برخی از افرادی که میگرن دارند قبل از دریافت سردرد ناتوان کننده ، یک یا دو روز علائم هشدار دهنده را گزارش می دهند ، مانند:
چشمک می زند از نور
سوزن شدن در اندام
حالت تهوع
حساسیت غیرمعمول به نور و صدا
هوس شیرینی
تشنگی شدید
خواب آلودگی
احساس خوشبختی
انرژی شدید
تحریک پذیری یا افسردگی
سردرد می تواند باعث درد پالس کننده متوسط تا شدید در یک یا هر دو طرف سر شود که با حرکت بدنی بدتر می شود و در فعالیت طبیعی روزانه تداخل ایجاد می کند. ممکن است حالت تهوع و استفراغ و همچنین حساسیت به نور و صدا وجود داشته باشد. پدیده دیگر میگرن ، تجربه آن چیزی است که هاله نامیده می شود. میگرن همراه با هاله شامل تغییرات بینایی مانند فلاش نور یا رنگ ، لکه های لرزان یا ستاره ها ، خطوط زیگزاگ در زمینه بینایی ، نقاط کور یا حتی از بین رفتن موقت بینایی است. در کنار جلوه های بصری ، بسیاری از افراد نیز در گفتار دچار سردرگمی و مشکل می شوند.
براساس تحقیقات تازه منتشر شده توسط لاروس گودموندسون از دانشگاه ایسلند ، نشان داده شده است که میگرن با اثر هاله ارتباط دارد با افرادی که بر اثر بیماری قلبی درگذشته اند. این نتایج ، که در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) در آگوست 2010 منتشر شد ، از مطالعهای انجام شده در طی مدت 40 سال (با شروع از سال 1967) بود و شامل 18725 مرد و زن متولد شده بین سالهای 1907 تا 1935 بود. یک مطالعه بحث برانگیز دیگر. همچنین توسط BMJ منتشر شده است ، ارتباط احتمالی بین زنانی که میگرن را با اورا و سکته مغزی بواسیر تجربه می کنند ، نشان داد.

 

  • ۹۹/۰۲/۱۶
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی