مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

شاید درست به نظر برسد که ماساژ می تواند به یک برنامه کاهش وزن کمک کند.با این وجود ، در حقیقت روش های بسیاری وجود دارد که از طریق آن ماساژ درمانی می تواند از ورزش و اهداف کاهش وزن شما پشتیبانی کند.
بعید است که ماساژ تأثیر مستقیمی بر کاهش وزن داشته باشد ، مانند ترک خوردن کپسولهای چربی که برخی ادعا کرده اند. اما این 6 مزیت واقعی است
شماره 1 ماساز عضلات را سفت میکند
برای شروع ، ماساژ با شل شدن عضلات محکم ، انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد. ماهیچه هایی که از نظر درمانی دستکاری می شوند ، افزایش جریان خون را تجربه می کنند و این به روانکاری فیبرهای عضلانی که به هم چسبیده اند کمک می کند. فایده اضافی برای شل شدن عضلات تنگ این است که شما سفت تر و دردناک تر خواهید بود و این باعث می شود که بتوانید مسیر خود را راحت تر کنید. به طور خلاصه ، به دلیل اینکه ماساژ اکسیژن رسانی به بافت عضله را افزایش می دهد ، می تواند زمان بهبودی را کوتاه کند و استقامت شما را طولانی تر کند.
شماره 2 ماساژ می تواند خطر آسیب دیدگی شما را کاهش دهد
ماساژ همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب دیدگی شما کمک کند ، به خصوص وقتی سطح فعالیت خود را افزایش می دهید ، فشار بیشتری را بر عضلات کم تحرک وارد می کنید. ماساژ با کشیدگی و دستکاری در بافت پیوندی که همه بافت های عضلانی را محصور می کند ، می تواند به کاهش چسبندگی یا بافت های زخم کمک کند که با آسیب های عضلانی مشترک است.
شماره 3 ماساژ میزان متابولیک شما را افزایش می دهد
تحقیقات نشان داده است که ماساژ باعث افزایش سرعت متابولیک می شود و از این طریق به عضلات شما اجازه می دهد کالری بیشتری بسوزانید. این میزان متابولیک بهبود یافته نتیجه ای از اندروفین است که در طول ماساژ آزاد می شود. اندورفین ها باعث می شوند احساس خوبی نیز داشته باشید و به شما کمک می کنند با انگیزه و فعال باشید.
شماره 4  ماساژ سطح کورتیزول را کاهش می دهد
یک عامل مکرر در افزایش وزن تولید کورتیزول ، هورمونی است که در پاسخ به استرس آزاد می شود و نشان داده شده است که باعث افزایش اشتها می شود و باعث می شود چربی در ناحیه شکم شما رسوب کند. ورزش بهترین روش برای کاهش سطح کورتیزول است ، اما ماساژ با کاهش سطح استرس نیز می تواند آن را کاهش دهد.
شماره 5 ماساژ باعث هضم غذا می شود
سلامت هضم اگر قصد رسیدن به وزن هدف خود را دارید ، یکی دیگر از عوامل مهم است ، زیرا دستگاه گوارش بدن شما را با سوخت مورد نیاز انرژی تأمین می کند و مواد زائد را از بین می برد. ماساژ شکم نه تنها باعث هضم غذا می شود بلکه باعث کاهش نیز می شود:
یبوست
نفخ
نفخ شکم
همه اینها جنبه های شکمی دارند.
اگر قصد کاهش اندازه بدن را دارید باید ماساژ شکم مورد توجه جدی قرار گیرد.
شماره 6 ماساژ راهی سالم برای پاداش خود و انگیزه ماندن است
سرانجام ، اگرچه از دست دادن وزن و ورزش منظم به خودی خود پاداش هایی دارد - سلامتی ، عزت نفس و غیره را بهبود می بخشید - نتایج لحظه ای نیستند و به راحتی احساس دلسردی می شوند. بنابراین ، اگر سخت کار می کنید ، مهم است که راه های سالم برای پاداش خود را به طور مرتب حفظ کنید تا انگیزه خود را حفظ کنید. ماساژ یک راه عالی برای انجام این کار است زیرا نه تنها احساس عالی می کند بلکه می تواند یک ماده کمکی مهم برای هر برنامه ورزشی و رژیم غذایی نیز باشد.

 

  • ۹۹/۰۲/۱۸
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی