مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

در ایالات متحده ، هر چهار زن یک نوع خشونت خانگی را در زندگی خود تجربه می کنند. با ارقام سالانه محاسبه می شود ، اعداد نشان می دهند که تقریباً هر 24 ثانیه یک شریک مورد سوء استفاده قرار می گیرد. این بدان معناست که تا زمانی که خواندن این مقاله را تمام کردید ، بیش از حد محتمل است که 13 زن و 2 مرد در اثر شریک صمیمی دچار خشونت شوند. حقایق مربوط به خشونت خانگی و چگونگی کمک به ماساژ درمانی را بدانید


اولین مقاله ای که من در مورد خشونت خانگی نوشتم ، در سال 1982 بود. من بعد از بیرون آمدن از نیروی دریایی به مدرسه بازگشتم و روزنامه های محلی را برای کارآموزی انجام می دادم. تکلیف من به چند قطعه تبدیل شد و در صفحه اول بخش ویژگی ها به پایان رسید. من به سادگی تصور می کردم که با آگاهی بخشی به این مسئله ، افراد ممکن است روشنگری شوند و منجر به آگاهی بیشتر و خشونت کمتری شود. اکنون ، من اینجا هستم ، 30 سال بعد ، هنوز هم در همان موضوع می نویسم ، هنوز هم در تلاش برای جلب آگاهی ، یک صدا در بین بسیاری ، در یک جنگ صلیبی به ظاهر بی پایان برای کمک به متوقف کردن آن و کمک به قربانیان به حمایت و کمک بسیار مورد نیاز خود کمک می کنیم.
30 سال بعد - آیا امور بهبود یافته است؟
در 10 سال پس از ظاهر شدن سری اول مقالات ، گزارش های مربوط به خشونت خانگی با میزان 117 درصد افزایش یافت. با توجه به، آمارهای اخیر نشان می دهد که کل تجاوز جنسی در واقع از سال 1993 حدود 60٪ کاهش یافته است. معمولاً وقتی رکود اقتصادی وجود دارد ، از دست دادن شغل و افزایش بدهی ، همچنین افزایش خشونت خانگی وجود دارد که آمارهای رو به پایین و پایین را به خود اختصاص می دهد. وقتی اوضاع بهتر می شود ، سوء استفاده خانگی اغلب کاهش می یابد.
برخی از آمار
از هر چهار زن یک زن در طول زندگی خود نوعی خشونت خانگی را تجربه خواهد کرد. این به حدود 1.3 میلیون زن ترجمه می شود که هر سال توسط یک شریک صمیمی مورد حمله قرار می گیرند. بیشتر قربانیان زن هستند که حدود 85 درصد آنها را تشکیل می دهد. خشونت خانگی یکی از جرائم تحت گزارش است که تنها در حدود 25 درصد از تجاوزهای بدنی ، 20 درصد از تجاوزها و نیمی از موارد تجاوز به طور رسمی به پلیس گزارش می شود.
وزارت دادگستری ایالات متحده طیف گسترده ای از موارد تخمین زده شده از سوء استفاده از شریک زندگی - از 960،000 تا 3 میلیون را ارائه می دهد - اختلاف این ناشی از عدم گزارش رسمی توسط قربانیان است
زنان و مردان در هر سنی مبتلا هستند ، اما افراد بیشترین خطر را زنان بین 20 تا 24 سال تشکیل می دهند. خشونت خانگی از همه مرزها عبور می کند. این امر به نژاد ، قومیت ، براکت درآمدی ، ساختار اجتماعی یا موقعیت جغرافیایی توجهی نمی کند. این امر می تواند در همه نوع روابط اتفاق بیفتد - دگرجنسگرا ، همجنسگرا یا تراجنسی. این می تواند بین شرکای متاهل ، افرادی که در کنار هم زندگی می کنند و یا افراد دوست یابی اتفاق می افتد. درصد در براکت های کم درآمد و در مناطق شهری بیشتر است ، اما فقط حدود 20 درصد امتیاز دارد. هر کس می تواند قربانی شود. این هیچ ارتباطی با ویژگی های قربانی ندارد - این تنها به دلیل اعمال و رفتار فرد متجاوز است.
در یک نظرسنجی ملی درباره خشونت خانگی ، از هر چهار نفر سه نفر پذیرفتند که شخصی را بشناسند که قربانی خشونت خانگی بوده و یا او قربانی خشونت خانگی بوده است و 30 درصد کسی را می شناسند که در 12 ماه گذشته توسط یک شریک خانگی مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته است.
هزینه ترکیبی سالانه خشونت خانگی در آمریکا نزدیک به 6 میلیارد دلار تخمین زده می شود. بیش از 4 میلیارد دلار برای هزینه های مستقیم پزشکی و مراقبت از بهداشت روان است. بقیه مربوط به هزینه های غیرمستقیم دستمزدهای از دست رفته و بهره وری است. با این حال ، تصور می شود که کمتر از یک پنجم قربانیان خشونت خانگی به دنبال آسیب دیدگی به دنبال معالجه پزشکی بودند.
شاید بدترین آمار از همه این باشد که کودکانی که شاهد خشونت خانگی هستند ، به ویژه پسران ، دو برابر بیشتر از همسران خود و فرزندان در بزرگسالی سوء استفاده می کنند.
ماساژ درمانی به عنوان محرمانه
بیشتر قربانیان خشونت خانگی زنان هستند. زنان بیشتر مراجعین را برای ماساژ درمانی تشکیل می دهند و بیشتر ماساژ درمانی خانم ها هستند. این بدان معنی است که احتمالاً احتمال قوی وجود دارد که شما به عنوان یک ماساژ درمانی ، احتمالاً با علائم خشونت خانگی در مراجعان ، همسالان خود روبرو شوید یا حتی خود را قربانی کنید - گذشته یا حال.
هنگامی که مشتری روی میز ماساژ قرار می گیرد و در طی یک جلسه استراحت می کند ، اغلب شروع به صحبت در مورد چیزهایی در زندگی خود می کند که ممکن است در غیر این
صورت بحث کند. برخی از امور ممکن است بی اهمیت باشد ، اما برخی دیگر می توانند سرنخهای مهمی در مورد خشونت احتمالی خانوادگی باشند. مشتری شما ممکن است به شما بگوید شریک زندگی وی بسیار حسود است یا به راحتی عصبانی می شود. او ممکن است در طی چند بازدید درباره شریک زندگی در مورد سوء مصرف مواد مخدر به شما بگوید.
سایر اظهارات * می تواند شامل مشتری شما باشد که می گوید شریک زندگی وی:
او را به روشی آزار دهنده اذیت می کند
اسامی او را "احمق" ، "عوضی" یا "دیوانه" می نامد
از لباس پوشیدنش عصبانی می شود
او را به خاطر مشکلاتش سرزنش می کند
نامه او را می خواند یا چیزهای شخصی را می گذراند
او را از گرفتن شغل بازمی دارد یا باعث ایجاد مشکلاتی در محل کار می شود
از او پول می گیرد ، بدهی خود را نگه می دارد یا "اسرار پول" دارد
اتومبیل خود و یا روش حمل و نقل دیگری فروخته است (یا اجازه تعمیر آن را نمی دهد)
تهدید می کند که به کودکان ، حیوانات خانگی ، دوستان یا اعضای خانواده صدمه می زند
خودکشی را تهدید می کند
او را مجبور به رابطه جنسی می کند
آنها را از خانواده و / یا دوستان جدا می کند
به عنوان یک ماساژ درمانی ممکن است متوجه کبودی هایی شوید که در غیر این صورت ممکن است توسط لباس یا آرایش پوشانده شود. کبودی های صورت ، پشت ، بازوها یا مچ دست اغلب نشانه ضربات سخت یا ضربات شدید است. ممکن است یک بار کبودی یا آسیب دیدگی یک حادثه باشد ، اما اگر مشتری هفته ای هفته با کبودی های جدید همراه شود یا اگر به مرور زمان علائم افزایشی داشته باشد ، ممکن است این علائم سوءاستفاده باشد.
سؤال از کسى که آیا در این رابطه سوءاستفاده قرار گرفته اند می تواند منجر به انکار یا یک سری بهانه ها در مورد دست و پا چلفتی شود. این گفته ها می تواند صحیح باشد ، اما الگوهای صدمات غالباً نشانه های جدی تر است. حداقل ممکن است مشتری خود را به دیدن پزشک ترغیب کنید.
شریک زندگی لازم نیست که از نظر جسمی مورد سوء استفاده قرار بگیرد ، خوب ، بد دهن باشد. سوء استفاده ذهنی می تواند مانند همه اقدامات جسمی یک فلج کننده باشد. شریکی که سوء استفاده جسمی داشته ممکن است پایان روابط را انتخاب کند ، زیرا سوء استفاده بیشتر قابل مشاهده است ، ملموس تر است. شریکی که گیرنده سوء استفاده کلامی و روحی است ممکن است ماندن را انتخاب کند زیرا زخمها قابل مشاهده نیستند و آسان تر می توان آنها را توجیه کرد.
آیا ماساژ درمانی می تواند کمک کند؟
برای کسی که خشونت خانگی را تجربه می کند ، ماساژ می تواند کمک بزرگی باشد. حداقل آن ساعت ماساژ ، می تواند زمان پناهندگی ، صلح و شفابخشی با کسی باشد که به او اعتماد دارند. برای برخی می تواند نوعی منفعل درخواست کمک باشد ، نشان دادن کسی که به کبودی های روح و بدن آنها اعتماد دارد.
اگر به خشونت خانگی مشکوک هستید
اگر گمان می کنید مشتری قربانی خشونت خانگی است ، مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید. ابتدا باید از مرزهای حرفه ای خود آگاه باشید و مراقب باشید که خارج از محدوده تمرین خود عمل نکنید. اگرچه مراجعین غالباً درباره موضوعات شخصی صحبت می کنند ، اما بیشتر ماساژ درمانی روانشناسان آموزش دیده یا پزشک پزشکی نیستند. راه هایی وجود دارد که می توانید مفید واقع شوید
خود را آموزش دهید . در مورد سوء استفاده خانگی و آسیب دیدگی در مورد آنچه می توانید تحقیق کنید. کلاس ها را در موضوع شرکت کنید. کالج محلی شما ممکن است کلاسهای مربوط به خشونت خانگی را برگزار کند. همچنین ممکن است متوجه شوید دوره های آموزش مداوم در مورد ماساژ و خشونت خانگی وجود دارد.
مراقب باشید . این باید در مورد مشتری شما به عنوان بخشی از مصرف و ارزیابی شما در حالی که مشتری ماساژ دریافت می کند صادق باشد. اگر متوجه کبودی ، بریدگی یا برآمدگی غیرقابل توضیح هستید ، از مشتری خود در مورد آنها سؤال کنید. به عنوان بخشی از مصرف روزمره شما حتی ممکن است در مورد آسیب یا سوء استفاده ، گذشته یا حال سوالی داشته باشید. در طی یک جلسه ماساژ برای فرد امکان دارد که دارای علائم مربوط به ضربه یا سوء استفاده قبلی باشد.
به آنچه مشتری شما گفته است گوش دهید . از پرسیدن سؤال نترسید. حتی اگر کسی صریح به سوء استفاده اعتراف نکند ، غالباً سرنخ هایی در پاسخ ها وجود دارد - یا عدم پاسخ. مشتری ممکن است از خستگی مزمن ، درد مفاصل یا عضلات ، بی خوابی یا ضعف سیستم ایمنی بدن شکایت کند. آنها ممکن است کابوس ها را تجربه کنند و یا دوباره خاطرات شدید را تجربه کنند. آنها ممکن است به شما از آنها بگویند یا شما ممکن است شواهدی از آن را روی میز مشاهده کنید زیرا مشتری آرام می شود.
حامی باشید . ممکن است ارائه مشاوره خاصی فراتر از محدوده تمرین شما باشد ، اما شما می توانید در آنجا برای گوش دادن و سؤالاتی قرار بگیرید. شماره های تماس را برای سازمان های خانه امن و همچنین خطوط هوایی خا
نگی در منطقه خود در پرونده نگه دارید. بروشورهایی را با اطلاعات مربوط به سوءاستفاده های خانگی و جایی که ممکن است فرد برای کمک به آن مراجعه کند ، قرار دهید. حتی اگر مشتری شما به طور مستقیم با شما صحبت نمی کند ، ممکن است یک بروشور را برداشته و اولین قدم را برای دستیابی به کمک خود بکشد.
اقدامات احتیاطی با ماساژ
شخصی که به نوعی مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا آسیب دیده است ، غالباً قادر به برقراری ارتباط مناسب نیازهای آنها نیست. مشتری همچنین ممکن است در تعیین مرزها مشکلی داشته باشد ، بنابراین وظیفه شما به عنوان حرفه ای است که در این زمینه کمک کنید. مراقب باشید که به خصوص در مورد مواردی مانند چکه کردن و جایی که دست ها و بدن خود را در طی یک جلسه ماساژ قرار می دهید ، مراحل مناسب را رعایت کنید.
اگر به طور قطع مشکوک هستید یا می دانید که مشتری به طریقی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است ، از استفاده از تکنیک های بافت عمیق خودداری کنید. این ممکن است به عنوان ناامن تلقی شود یا خاطرات ناخوشایند مربوط به سوء استفاده را به وجود آورد.
ماساژ درمانی می تواند به عنوان بخشی از یک برنامه بهبودی یکپارچه استفاده شود. ماساژ می تواند راهی را برای فرد مورد سوء استفاده فراهم کند تا به شکلی سالم با بدن خود ارتباط برقرار کند. ماساژ می تواند به عنوان مکانی امن با مرزهای سالم نیز دیده شود. یک تیم درمانی دلسوز و ماهر می تواند به مشتری در بازسازی اعتماد کمک کند. ماساژ ، همراه با روان درمانی ، به فرد کمک می کند که در بدن خود حضور داشته باشد و به آنها امکان دهد در زمان فعلی به جای جدا کردن ، عملکردی را انجام دهند که ممکن است آنها برای محافظت از خود در برابر تجربه کامل سوء استفاده انجام دهند. با گذشت زمان و درمان ، فرد کنترل بدن خود را به دست می آورد و پایه و اساس تر می شود.

 

  • ۹۹/۰۲/۲۴
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی