مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

مطالب پزشکی ورزشی در مورد سلامتی

جدیدترین مطالب را اینجا ببینید

  • ۰
  • ۰

هر یازدهم آبان ماه روز ایثارگران را مشاهده می کنیم. این روزی است که ما برای ادای احترام به آن مردان و زنانی که با پیوستن به ارتش تصمیم به خدمت به کشور گرفتیم ، کنار گذاشته ایم. گرچه تعداد جانبازان اندک است ، اما این افراد تأثیر زیادی بر جامعه ما می گذارند. بسیاری از آنها با زخم ها و بیماری های جسمی و همچنین زخم های عاطفی مانند استرس پس از سانحه ، به زندگی غیرنظامی باز می گردند. ماساژ درمانی و سایر بدنسازان می توانند با یک تیم بهداشت و درمان همراه شوند تا جانبازان را به حال خود برسانند ، به آنها کمک کنند ذهن و بدن را دوباره به هم وصل کنند - و به سمت آینده ای سالم تر تلاش کنند.


وقایع آسیب زا زندگی را تغییر می دهد. آنها فقط رویدادهای به یاد ماندنی نیستند مانند ناامید شدن از گرفتن نمره بد در مدرسه ، عدم دستیابی به پیشرفت در محل کار یا دریافت نکردن هدیه ای که واقعاً برای تولد خود می خواستید. یک رویداد واقعاً آسیب زا ، نحوه مشاهده زندگی ، نحوه نزدیک شدن به فعالیت های روزانه و ارتباط شما با دیگران را تغییر می دهد. تروما نحوه کار مغز را تغییر می دهد. این مسیرها مسیرهای عادی نورونها را کوتاه می کند و در اسکن های مغزی ظاهر می شود.
بیاموزید که اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) چیست و چگونه ماساژ درمانی می تواند به شما کمک کند تا ارتباط ذهن و بدن را برای واکنش به روش های سالم تر بازسازی کنید.
چه موقع تروما به اختلال استرس پس از سانحه تبدیل می شود؟
PTSD یک اصطلاح نسبتاً جدید برای یک بیماری قدیمی است. معمولاً از این اصطلاحات به خدمات نظامی استفاده می شود ، اما اغلب در جهان غیرنظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته به افراد شوک از جنگ ، خستگی نبرد و قلب سربازان یاد می شد که پس از دیدن و تجربه وقایع وحشتناک ، به کسانی که از جنگ به خانه می آمدند ، یاد می شد. برخی از متخصصان بهداشت روان می گویند که این در واقع یک واکنش طبیعی در برابر وقایع غیر طبیعی است.
بسیاری از افراد ، پس از دیدن یا تجربه یک رویداد تغییر دهنده زندگی ، نوعی آسیب شدید را تجربه می کنند. بیشتر بهبود می یابند. این بیماری فقط درصورتیکه علائم بیش از سه ماه ادامه داشته باشد در نظر گرفته می شود. برای مبتلایان ، PTSD ممکن است آنها را تا آخر عمر تغییر دهد.
تخمین زده می شود که حدود 60 درصد از مردان و 50 درصد از زنان در ایالات متحده حداقل یک واقعه آسیب زا را در طول زندگی خود تجربه کنند. از این تعداد ، حدود 8 درصد از مردان و 20 درصد از زنان مبتلا به PTSD هستند. این بدان معنی است که در هر سال حدود 5.2 میلیون بزرگسال مبتلا به PTSD خواهند بود. در بعضی موارد ، مانند جنگ یا تجاوز جنسی (هر دو در ارتش رایج است) ، درصد ها در واقع بسیار بیشتر است.
رویداد آسیب زای اولیه اغلب منجر به اختلال استرس حاد (ASD) می شود. این بیماری معمولاً در اولین ماه پس از تروما رخ می دهد. پاسخ ترس ، درماندگی و وحشت است. علائم دیگر ، مشابه PTSD ، اجتناب و بیش فعالی یا پرفشاری بودن است. با ASD ، علائم با گذشت زمان ، معمولاً طی یک یا سه ماه از بین می روند. وقتی این علائم طولانی شود و حتی تشدید شود ، ASD می تواند در PTSD تکامل یابد. فردی که مبتلا به PTSD است نیز غالباً از هم جدا می شود ، احساس بی حسی می کند و در رابطه با دیگران مشکل دارد. بسیاری از افراد مبتلا به PTSD نیز دچار مشکلات همزمان مانند افسردگی شدید ، اضطراب زیاد ، حملات هراس و ... می شوند. آنها ممکن است کابوسهای مکرر را تجربه کرده و یا از وقایع آسیب زا چشمک بزنند.
آیا واقعا ماساژ می تواند کمک کند؟
اولین کاری که یک ماساژ درمانی یا هر متخصص بهداشتی باید انجام دهد این است که درک خوبی از PTSD داشته باشید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که پایگاه های نظامی وجود داشته باشد ، یا مکانی که در آن جانبازان زیادی قرار دارند ، شانس خوبی وجود دارد که احتمالاً درصد بالایی از جانبازان به عنوان مشتری داشته باشید.
بیشتر مراجعان ماساژ زنان هستند و اکنون بیش از 30 سال پیش تعداد بیشتری از زنان در ارتش حضور دارند. اگرچه اخیراً فقط رسمی است ، زنان نیز در جنگ مشغول خدمت بوده اند و بسیاری از همان حوادث آسیب زا را با همتایان مرد خود دیده یا تجربه کرده اند. تجاوز جنسی در بین سربازان زن رتبه بسیار بالایی دارد. بیش از 20 درصد از زنان گزارش داده اند در حالی که در ارتش و وزارت دفاع (وزارت دفاع) حمله جنسی انجام داده اند ، فقط در حدود 10 درصد گزارش شده اند. ارقام وزارت دفاع در سال 2012 تخمین می زند که 26000 زن و مرد مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند - بیش از 35 درصد نسبت به سال 2011.
معنی این همه این است که ، اگر شما در منطقه ای با تمرکز بالای جانبازان زندگی می کنید و
یا کار می کنید ، مشتریانی که از این جمعیت به دست می آیند ، احتمالاً احتمالاً نوعی از ترومای شدید را تجربه کرده اند ، خواه از جنگ یا تعرض جنسی. .
ماساژ به تنهایی ممکن است به بهبود PTSD کمک نکند ، اما به عنوان بخشی از یک برنامه کلی مراقبت های بهداشتی می تواند به کاهش علائم کمک کند و به جانباز اجازه می دهد تا ذهن و بدن را به روشی سالم دوباره به هم پیوند دهد.
اگر مطمئناً می دانید مشتری شما PTSD دارد - اگر تشخیص داده شده است و تحت معالجه قرار گرفته است - برای ایجاد بهترین و ایمن ترین جلسه ماساژ باید از موارد خاصی آگاهی داشته باشید. ممکن است لازم باشد آهسته شروع شود ، شاید با ماساژ صندلی ، جایی که مشتری پوشیده است و جلسه کوتاه باشد. این امر به مشتری امکان می دهد اعتماد به نفس خود را بدست آورد و با آنچه که لمس ایمنی دارد احساس کند. این مورد برای جانبازان رزم که ممکن است آسیب دیدگی جسمی داشته باشد ، دیده می شود یا می بیند یکی از دوستانشان آسیب دیده یا کشته شده است. لمس بدنی ممکن است دردناک باشد یا خاطرات دردناک را به ارمغان آورد. این امر به ویژه در مورد کسانی که صدمات جنسی یا سوء استفاده جسمی را تجربه کرده اند صادق است.
اگر مشتری دارید که هنوز نمی توانید لمس کنید ، ممکن است Reiki یا Touch Therapy یک گزینه مفید برای چند جلسه اول باشد. ارتش با استفاده از ریکی و سایر روشهای درمانی جامع با موفقیت در مرکز تاب آوری رزمندگان در فورت هود ، تگزاس ، روی سربازانی که با موفقیت از عراق و افغانستان بازگشتند ، استفاده کرده است.

 

  • ۹۹/۰۲/۲۶
  • محمد محسن شاهینی

نظرات (۱)

سلام لزفا با سایت من تبادل لینک کنید ..

با تشکر....

www.Asalink.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی